25 January 2012

Zikry Demam

Keadaan dia sebelum raya cina pergi ke waterworld...Dia dh mula demam,tapi bila g waterworld nak mandi,dia cakap dia dh tk demam...dh sihat,memang pun sbb aku rasa badan dia dh tak panas.Malam lepas balik dr makan kat alai...dia dok belakang dgn sepupu dia...tiba2 dia cakap kaki dia kena paku.Kemudian sepupu dia plak cakap...iyerla pak long kaki zarif kena paku banyak....aku pun ketawa jela...mana ada paku dalam kete aku huhuhu...sampai je umah,dia terus melepek tk bleh nak duduk...periksa kaki dia rupanya ada merah2 mcm nak kena demam campak.Biasanya dia aktif layan pakcik dia atok dia..tp mlm tu dia melepek dan asyik merenggek je....dia tido dgn makcik dia(adik ipar aku).Esoknya aku keluar sekali dgn adik2 aku yg dh nak balik....aku g hantar zikry g klinik dan adik2 aku balik.Doktor cakap kena sakit kaki,tangan dan mulut....tp tk bahaya lah...doktor kasi ubat.Malam dia susah nak tido...bila tido asyik terjaga dan muntah2...aku rasa dia tk mkn sbb dia tk nak mkn...aku sapu minyak angin dan dia tido sampai pagi...Pagi aku hantar wife aku dan zarif ke rumah pengasuh.Zikry tinggal kt umah sbb tgh tido.Aku ingat klu teruk aku nk bawa g klinik,tp bila dia bgn tido aku tngok ok je..tk nangis...aku bukakan tv ceria dan buatkan milo utk dia.Demam dia kali ni pelik sikit..tk byk cakap tp banyak menguji kesabaran org lain...aku rasa kasabaran aku telah teruji ditahap yg kritikal....apa yg buat kita marah itulah ygdia buat dgn muka selamba....mmg hari ini aku byk sabar....sampai nak makan pun nak kena takutkan dia.Aku takutkan dia,klu tk mkn nnt sakit perut nnt kena masuk hospital...aku srh dia pilih...tp dua2 dia tak nak...mcm2 aku cari idea utk srh dia mkn.Aku dh masak bubur utk dia...siap blender dgn ayam goreng dan udang...aku masuk dlm cawan aku kasi susu dan strow...pujuk srh dia makan...tp tk nk gak.Last sekali aku amik syringe aku sedut kasi dia mkn....baru dia nak,sebab dia nak mkn ubat tp tk nak mkn lain....jd aku pujuk mkn pakai syringe huhuhu...dpt la masuk 30ml,jadilah....baru aku kasi ubat....Ptg amik zarif,pengasuh cakap badan dia panas...jd aku bawa lah dua-dua sekali cek dan amik ubat....Malam ni aku lega sbb balik td,aku srh wife aku kasi bubur kt zarif...tiba2 zikry dtg nk minta gak...ibu suapkan dua2...dan aku gembira sbb dia nak makan...aku masak bubur lagi mlm ni tp utk aku dan wife huhuhu...kangkung goreng belacan..Dua2 dh tido nyenyak.....br tk risau hati aku....nasib baik aku cuti bleh jaga zikry yg tk sihat.Cikgu dia kata dah sihat baru bleh masuk sekolah sbb tkt berjangkit......

Ptg td dalam kete...selamba dia main tisu,bersepah dalam kete...kena marah selamba jer....pelik aku tngok sakit dia kali ni.....tk bercakap tp buat benda2 yg boleh membangkitkan kemarahan.....aku plak yg kena tahan sabar sbb dia tk sihat klu dia sihat tk dpt la dia nk tunjuk angin dia mcmni......anak2.....


No comments: