03 January 2012

Cutiiiiiiiiiiii.........

Assalammualaikum wbrkt.....
Hehehe...arini aku cuti lagi sbb aku hantar anak aku zikry baru masuk sekolah...taska.Bgn pagi mmg bermasaalah dia ni....klu ibu dia kejut mmg tk bgn,pagi td aku yg kejut...dia celik je mata aku angkat masuk bilik mandi dan mandikan dia....eh menangis plak dia...aku marah tk kasi nangis,dia pun diam dgn muncungnya sekali.Siap mandi..pakai baju,aku hantar dia kesekolah bersama ibu dan zarif.....Excited dia nk g sekolah,bawa beg sekolah heheheh...sampai sekolah,dia ok lagi...bila masuk dalam dh ramai org dia jadi mcm tk selesa....aku dok kat luar je.Cikgu dia suruh masuk join bdk2 lain...eh dia tk nk plak,dia ikut ibu dia...2,3 kali aku tngok mcmtu je,aku pun masuk....aku suruh dia belajar ptg nnt ayah dan ibu dtg amik.Dengan berat hati dia pun jalan...cikgu dia ckp mak dan ayah kena balik cepat nnt dia tk nk sekolah....Aku tngok dia dh nak join bdk2 lain,aku dan wife pun cabut daaaaa....

Aku keseorangan dirumah....layan game jap.Bosan plak dok umah sorang2....buang sampah yg dah bertimbun.Yes...aku ada keje,aku betulkan mesin buaian yg rosak...yg dirosakkan oleh anakku.Sebenarnya aku nak tido tapi bila buat keje tu aku jadi leka....siap betulkan mesin dah tghhari.Dh tkde keje..aku bosan plak,aku rasa nak amik zarif kat umah pengasuh...sebelom tu aku g basuh kete dulu then g makan baru aku amik zarif....kebetulan ibu tpon ajak g klinik...aku ok je,pastu aku ckp dgn ibu,pesan dgn pengasuh aku nk amik zarif....Aku g umah pengasuh amik zarif,sampai umah pengasuh,aku tggu jap kt luar....mungkin dia tgh siapkan zarif.Bila zarif kuar je nampak aku terus...yahhhh....yahhhhhh...sambil berlari tk tmgok depan huhuhu nyaris2 langgar dinding.Sebelom amik ibu aku bawa dia pusing2 naik kete...terpancar wajah kegembiraan dimuka dia.Kemudian aku amik ibu dan g klinik....ibu demam,zarif dan zikry selesema...jadi ibu amik ubat utk dia dan anak2....ayah masih kebal setakat ini....ni ada rasa dedor skit huhuhu....

Ptg amik zikry...aku masuk,ibu tinggal kt kete.Cikgu dia cr dia tk jumpa..rupanya dia main kt blkg....aku nyorok tk nk kasi dia nampak aku....sama cikgu dia pimpin dia,aku tngok apa ntah dia bual dgn cikgu tu...bila dia nampak aku je...ehhh..ayahhhh....dh sampai yer...huhuhu.Dia suka sbb ramai kawan...tapi bila aku tanya sape nama kawan dia jawab org huhuhuh...aku ckp dgn dia esok tanya nama kawan yer.Balik dia salam cikgu dan lambai sambil berkata esok jumpa lagi yer......Dlm kete dia bz bercerita ttg sekolah arini...betul2 seronok dia.Alhamdulillah......janji dia nak sekolah dan boleh biasakan diri dgn keadaan...sama mcm ayah huhuhu anak ayahhhhhhhhh dan ibu......hehehehe.

Malam aku dan wife masih kenyang dan aku ingat zikry pun kenyang sbb dia dh mkn ptg ....Aku tgh basuh pinggan kt dapur dia bawa mangkuk sambil berkata"ayah..masaklah mee,abg lapau ni nk mkn mee"eh lapau kena mkn mee ke huhuhu....lagi satu aku terperasan dia ni mmg anak melaka...dia sebut lapau huhuhuhu...Sian plak aku tngok dia....aku pun masak lah mee goreng....nasib baik ada stock mee kalau tk sape yg nk kuar g beli mee.Siap mkn...dia minta susu plak,mungkin dr pg dia tk dpt isap botol...awal pagi sebelom g sekolah je kasi....aku ckp kt dia...td br pas mkn tk bleh minum susu...tggu jap lagi yer.Dlm 15 minit aku tngok dia gelisah bawa botol susu kehulu kehilir...sian plak,aku buatkan susu milo hehehe dan aku ckp kt dia...minum susu,tido yer...esok nk kena bgn pagi g sekolah...klu lmbt ayah tinggal....dh tido pun dia......tamat..............assalammualaikum.........

Permintaan dari Zikry secara tk langsung gak utk perut ibu dan ayah huhuhuhu


No comments: