01 January 2012

Persediaan Zikry

Assalammualaikum wbrkt.......
Hari ni cuti hari minggu dan tahun baru.....awal pagi layan anak2,kemas umah,potong rambut zikry dan rambut aku hehehe...aku potong rambut sendiri je.Siap semua,sarapan pagi dan rehat huhuhu....sambil layanz lagu dalam blog.Pastu aku ajak wife aku g jejalan ke atau cr barang sekolah zikry.Mula2 aku g mydin MITC....alamak punyalah ramai org...aku tk jd g sbb aku tk bleh ramai sgt org nnt kepala aku pening dan aku mudah nak marah,wife aku dh faham jd dia ikut je la....Aku tk tau nak g mana jd aku bawa family aku pusing2 sampailah ke klebang.Ramai gak org,maklumlah cuti kan....sambil tu wife aku tngok paper mana tempat ada offer....dia kata susu dan pampers ada offer kat Giant jd aku bawalah family aku ke Giant Bachang.

Sampai Giant,aku bawa anak2 aku g tmpt permainan kanak2 dan wife aku g la cr barang.Bosan kat tmpt tu aku bawa plak mereka ke tempat game....rm10 aku tukar dapat 20 coin.Zikry dh tk kisah coin semua tmpt dia bedal je huhuhu...jd coin tu abis utk zarif le main game budak.Aku perhatikan saje zikry dr jauh.....ibu tk siap2 lagi.Aku nk buat apa lagi ni....aku bawa semula ke tempt permainan kanak2 lps coin dh abis.Zikry nk kencing plak...adussss pening aku.Aku bawa dia ke tandas dgn zarif yg tk reti diam....disebabkan aku leka melayan kerenah zarif,tetiba zikry jatuh dan melalak...alamak aiiiiiii.Sakit ke bang....ayah la tk pegang abang wuhaaaaa....Abg sakit sgt ke...kita g hospital yer...., taklah sikit je.....huhuhu tapi masih menangis,ckp nak antar hospital je dah tak sakit :)...anak2.

Aku ajak dia jln2 plak....singgah kedai jual cermin mata,jam dan mcm2 la.Bdk pompuan kt kedai tu asik kacau zikry je...dia cubit2 pp zikry....dia ckp comel...aku buat tk tau je....pastu aku dgr zikry jawab...bkn comel la,kita hensem la hahahahaha tergelak aku.Kalau dlm keluarga aku,biasa ibu tanya sape hensem...mesti zikry jawab..abg hensem tapi kalau tanya sape comel....si zarif sambil usap pp dia dia ckp tomei huhuhu.Aku belikan mereka cermin mata itam dan abg jam tangan.Pastu aku bawa mereka makan ais krim....Hampir 3jam,ibu baru siap beli barang....itupun ada lagi yg tk beli dan ajak g ke masjid tanah plak cari beg.G masjid tanah aku belikan zikry beg dan peralatan lain utk sekolah dia nanti.Selesai semua,aku  g tapau makan dan balik umah....mata aku sakit ni dan rasa mcm mengantuk je....asyik kuar taik mata je.Oklah mata aku stim plak huhuhu babai assalammualaikum........

Zarif :)

Zikry:)





No comments: