08 January 2012

Hari Ahad.....

Assalammualaikum wbrkt...
Cuti hari ahad lepak kat umah je....awal pagi bgn layan zarif sbb dia bgn awal....layan sambil aku tertido hehehe.Sedar2 ibu nk g sekolah plak,ada keje skit...zarif ibu dh siap mandikan cuma zikry je lah....dgn ibu mmg payah la dia nak mandi...klu dgn ayah segera dia ke bilik mandi huhuhu....tkpelah arini cuti biar dia mandi lewat skit.Mata aku masih ngantuk lagi.....tapi anak2 aku dh buat hal.Aduhhhhh sakit kepala,tpaksalah bgn dari baring huhuhu.Aku nk kasi sarapan apa kat anak aku ni....g dapur ingat nak buat jemput2(cengkodok) tapi aku terlihat ada nugget ayam....aku masak nugget la sbb anak aku pun suka....Belom siap masak pun sorang2 dtg amik makan huhuhu....bl siap je masak mereka dah kenyang....jd aku lah makan sorang.

Lepas sarapan aku biarkan mereka main....aku dok depan laptop hehehe...Tengahhari ibu balik bawa sarapan...anak2 je la yg makan....anak2 tgh kuat makan.Ibu dh balik dan aku ingat nk kemas dapur....jadi aku pun terus mulakan tugas.Aku rimas tngok ibu beli tupperware tapi dia tak tau nak letak mana....lg satu byk lipas la umah aku...tu aku operasi sekali huhuhu.Aku kemas dapur,cuci dan mop lantai...aku spray skali huhuhu.Ibu masak utk tengahhari....zarif tido lps aku bawa dia dan zikry tngok kartun kt laptop.Aku tngok dia dh lain macam je,aku buat kan susu dan masukkan dalam buai..tu dia terus tido....yg zikry plak,aku biarkan dia main laptop aku...dia pun dah pandai buka you tube skit2 la.....Siap kemas dapur,aku tngok depan pun bersepah....jadi aku sambung kemas depan plak....dh siap semua br la mkn.

Petang dlm kul 5lbh kami keluar cari sampul buku zikry......singgah jap kt tmn. permainan kt alor gajah.Kasilah anak2 aku main sbb smlm aku dh ckp nak ajak diaorg main kan.....sekejap pun jadilah...Maghrib,kami balik umah...........................selesai...................tamat............

Sayur ibu bawa balik.....dia buat main...

Dia nak pukul abg dia plak...

exsyen nak panjat sendiri

abg zikry 

Gembira mereka...gembiralah ibu dan ayah....

p/s : Ezani menang yeh...yeh....apapun aku suka wahidan dan ezani....masterchef pertama





No comments: