14 January 2012

Ragam yang bernama manusia

Assalammualaikum wbrkt.....
Sebelom mula cerita terlebih dahulu mohon maaf la kalau sesapa yg baca n3 ni tk setuju dgn pendapat aku yer....klu ada pendapat atau luahan yg lebih baik sila nyatakan lah yer.Masaalah yg selalu aku lihat dan kadang2 aku hadapi la....aku lihat ada org yg mengharap org menghormati dia tetapi dia tidak pandai menghormati org,minta dijaga hati dia tp dia tk pandai menjaga hati org,minta disayangi tetapi tidak pandai menyanyangi dan yg lain2 yg sewaktu dgnnya.Kekadang aku terfikir kenapa org tidak dpt memberi apa yg kita harapkan.....pertama,tk semua yg kita harapkan kita akan dapat..itu lumrah dunia.Kedua,kesilapan pada diri kita sendiri.....kita harapkan sesuatu dari org lain tetapi kita susah utk memberi sesuatu harapan kepada org lain.contoh kita nak org fahami kita tp kita tk pernah utk fahami org lain....lumrah gak tu kan...lumrah sebagai seorang yg bernama manusia.Sejak akhir2 ni aku selalu gak terfikir kenapa kenapa sesorang tu boleh jd mcmtu dan mcmni...yg baik dtgnya dr allah s.w.t dan yg buruk dtgnya dr kita sendiri...aku tk pernah kisah sebenarnya tentang mslh ni,tp aku terpanggil utk memikirkannya.Pada aku setiap kebaikkan yg kita buat tk semestinya dibalas dgn kebaikkan...itu juga lumrah.Kerana kebanyakkan kebaikkan yg kita buat adalah atas dasar tanggungjawab dan kewajipan kita yg tidak perlu dibalas...hanya allah s.w.t sahaja yg menentukan.Hehehe..mengarut la plak kan...tk ada itu tk jd la ini mcm tu la lbh kurang kita ni...pelengkap hidup.

Okla...citer lain plak,balik keje td g karaoke dgn kawan kerja huhuhuh...pelawa kawan g karoke,dia kata ok maka jadilah kitaorg g karaoke....







No comments: