30 December 2011

Tolong

Assalammualaikum wbrkt....
Awal pagi aku masuk keje terserempak dgn rakan sekerja...sama2 nak masuk opis kita berbual lah.Timbullah topik anak nak naik sekolah thn baru ni kan.Citer punya citer sampailah dia citer dia ada masaalah nak hantar anak dia yg belajar kt mrsm pekan.Dia ckp mrsm 3hb dah mula belajar jd 2hb kena amik cuti,jd dia pening mcmn nak antar anak dia.Aku pun ckp dgn dia....2hb kan cuti jadi tk yah la pening nak minta cuti....tp kalau nak minta gak org tk marah kot cuma pelik jelah....huhuhuhu....nnt ada yg kata...dh mkn ubat lom huhuhuhu..Lps aku beritahu dia 2hb cuti ganti cuti thn baru 1hb...dia mula lega dan senyum...

Aku pun mula tanya mcmn dia hantar anak dia kt mrsm pekan tu....Dia ckp lalu highway tol air keroh turun tangkak...pastu g segamat then muadzam then kuantan then ke pekan.Aku rasa jauh benor dia berjalan huhuhu...aku pun citer dgn dia,takyah la naik highway...lalu la jasin utk ke tangkak then segamat then muadzam shah.Tetapi tak perlulah ke kuantan jauh tu....aku beritahu dia sebelom sampai bandar muadzam ada simpang empat bukit ibam...aku suruh dia masuk ke leban chondong.Sampai simpang tiga leban chondong masuk kiri ke nenasi then pekan...masa aku beritahu dia aku pun tk tau kedudukan mrsm tu kat mana.Tapi jalan yg terdekat dr melaka,jalan yg aku beritahu dia la tadi.

Balik umah aku try buka google aku cari peta utk ke mrsm pekan tu....selama ni dia lalu jalan mmg jauh.Jalan yg aku tunjuk tadi lbh dekat la.Untuk memudahkan dia aku print la peta tersebut.....dan aku tambah la sikit guna pencil tempat yg dia kena lalu sebab peta tunjuk area pekan je.....harap2 dia faham la dan nak la ikut peta yang aku kasi.Bukan apa...utk memudahkan dia dan mungkin akan menjimatkan masa dan duit dia.Tolong kawan yg tak tau....dia pompuan dan ayahnya pun tk berape arif tentang jalan sana.Kalau dia yakin dan berani ok la...klu dia takut kenalah dia lalu jauh sikit......takde citer ni kan,citer ni pun jadilah hahahahaha

Peta Homestay LOT 386 Pekan/No.13  (sila klik pada peta untuk lihat lebih BESAR & JELAS!)

Dulu masa belom kawin aku rajin ke pekan dan muadzam ni...kuantan kadang2....hehehehe......
babai...........assalammualaikum.......

No comments: