11 December 2011

Sehari bersama

Assalammualaikum wbrkt.....

Pagi ni bgn solat subuh pastu duduk sebelah anak2 aku...mereka nyenyak lg tido sbb lmbt tido,main je keje diaorg.Macam2 aksi diaorg tido...tersenyum aku sorang2,abg kt atas adik plak bawah kaki abg.Aku mula kacau mrk tetapi tiada respond last2 aku baring sebelah mrk dan aku pun tertido semula dlm 10minit kot.Bila aku bgn semula aku terus kejut mrk sbb aku nk g umah atok aku....lama aku tk g umah atok aku.Mata aku terkedip2 mungkin atok aku rindu kat aku sbb 2hari lps dia boleh salah tpon.Dia nk tpon anak dia(pakcik aku le),boleh dia tpon aku heheheh...mesti dia rindu.

Wife aku siapkan anak2 kmudian aku bw mereka g umah atok aku...zikry asyik tanya je...ayah,kita nak g mana?...aku jwb mcm biasa...jln2 tp g umah atok hehehe...buyut diaorg la.Sampai sana atok aku berdua tgh dok kt dpn....berbual jap kt dpn pastu atok ajak sarapan....aku dan anak2 pun msk dlm.Zikry dah biasa dgn buyut dia cuma zarif je la baru nk kenal org...dia tngok wajah buyut dia dgn muka pelik tp alhamdulillah dia tk takut...tk mcm zikry mula2 dulu,dia takut dh lama br ok.Kejap je kt umah atok aku dlm 2jam lbh sbb wife aku antar msg beritahu semua keluarganya g rewang jemputan kahwin....wife nak masak srh beli santan...jd aku pun minta diri balik.Oklah dh dpt jumpa,byk gak citer yg diciterkan....aku selalu bawa atok aku g ngeteh...tp arini tk sbb atok aku srh sarapan kt umah je sbb byk sarapan....aku ok je.

Balik dr umah atok aku,aku g singgah pekan kundang ulu jap nk cr santan...aku bw dl anak aku pusing2 tngok sungai.Pastu g kedai cr santan dan barang2 skit...beli aiskrim dan jajan utk anak aku...suka mrk.Sampai umah,wife aku sorang tgh masak...jd aku layan la anak2 aku........

Dlm kul 3 aku bertolak balik mlk...singgah byk kedai beli makanan dan barang2.Wife aku teringin mkn pau muar jd aku lalu la jln lain bkn spt selalu.Dapat pau je terus bertolak balik mlk....on the way ke alor gajah aku lalu klebang dan pantai puteri.Anak aku zarif nampak layang2 dia kata bird hahaha...puas betulkan,dia tetap kata itu bird...iyerlah bird pun bird lh...esok dh besau dh faham nnt dia tau sendiri le.Dia nampak burung dia suka...jd aku ckp dgn dia itu burung tp dia ssh nk ikut sbb panjang sgt kot jd aku ckp itu bird.mudah plak dia ikut...mungkin dia nampak layang2 tu terbang kat atas kan sama mcm burung tu dia ckp layang2 tu bird.

Sampai umah,aku solat maghrib..selesai je aku masak mee goreng.Alamak mee goreng aku pedas la plak....nasib baik wife aku ada tapau nasi...bleh la anak aku mkn klu tk makan roti dgn pau je la...tp zikry ni mmg degil skit mcm ayah dia huhuhu....dia nak gak...sambil mkn nasi tp minta skit mee dr aku...aku ckp pedas tp dia nk gak,aku kasi le...tak pedas pun ayah...itu dia ckp dgn aku.Dia tahan pedas cuma aku tk nk biasakan sbb dia kecik lagi tkt ada effect usus dia.Kul 8 wife g sekolah ada taklimat...jd aku jaga mrk berdua.Main dgn diaorg je la...tk ngantuk2 diorg ni......Aku buatkan milo pastu aku srh tido hehehehe...kul 10 wife aku balik ngam2 anak aku tido...aku pun buka laptop hehehehe....mata aku ngantuk ni sebenarnya huhuuhu...ok babai assalammualaikum

                                                                               

No comments: