08 December 2011

Makan sorang

Assalammualaikum wbrkt.....

Huhuhu...seminggu ni makan sorang je la.Anak2 dan isteri kat kg. tinggallah aku keseorangan.Minggu depan dah boleh amik balik...katanya 2 ari je keje pastu cuti balik.Balik lagi kampung......sian,cuti pun mcm tk cuti heheheh.Aku dok sorang2 ni makan pun sorang2 la nk makan ramai2 aku tk berape suka(kat kedai).Klu g dgn family atau kawan2 ok le dan klu dh terpaksa pun ok le.Jadi utk mengisi perut,aku masaklah sendiri....boleh dikatakan aku ni suka masak la juga...tp masakan tk sedap huhuhu...belasah je,janji hasilnya boleh dimakan.dulu masa bujang pun aku selalu masak....kebanyakkan aku masak dan jarang makan luar.jika terlalu bz dgn keje aku terpaksa mkn kt luar dan jika aku malas aku order makanan nnt diaorg antar ke rumah...best siap ada penghantaran tk kena charge pon.Aku duduk berdua,aku masak apa je pun brother lagi sorang makan je.Sebenarnya aku sewa umah sorang je,tp disebabkan bosan dok sorang aku ajak member dok dgn aku...dok free je tp api dan air dia bayar huhuhu....brother ni keje dia basuh baju je la,masak keje aku.Ada 3 bilik...aku dok master dan brother tu dok bilik sebelah,lg satu bilik aku buat bilik karaoke huhuhu...aku je yg karaoke brother tu tk minat dan tak tau nak nyanyi.Teringat kenangan lama..seronok gak.Klu time cuti mmg kami tk kuar,kami rehat sepenuhnya dirumah dan aku masak apa yg aku suka time cuti...g pasar beli lauk...balik masak.Kadang2 ada kuar gak time cuti...dok kl kan...hiburan  banyak.Bila kawan ramai mcm2 hiburan la aku join.Ada duit sekali sekala boleh la join kawan2 kerja...klu tk baik dok umah tk yah kuar duit.

Eh td citer masak kan...aritu masak ns lemak yg tk berape lemak,kurang santan huhuhu dgn sambal kupang...semalam masak mee goreng dan td masak sambal sardin campur fish ball huhuhu.Ini lah klu jd org bujang,masak pun resepi org bujang la heeheheh.Ibu oh ibu...tk kesian ke ayah masak sorang makan sorang huhuhu....Dok kt mlk ni lagilah,aku dok kawasan kampung...jauh sikit la nk g cr pekan...tp tk lah berape jauh sgt cuma malas nk kuar....jd kenalah masak.Esok nak masak apa ek...cadang nk makan kt luar je...tngok esok klu rajin dan ada idea aku masak,klu tk mkn ku tidak lagi keseorangan hahahaha.Ibu kalau baca entry ayah,ibu tngok la laki  ibu masak apa hahahaha......kesian tk?ok la babai assalammualaikum.
Tngok bu...apa tu ayah masak hehehehe

Dekat sikit tkt ibu tk nampak.....kabur la plak

Inilah makanan mlm ayah arini bu.....
Hehehe...syg tau kan,abg ni sempoi je....ayg msk apa je abg makan yg pasti tiada komplen...lg ringkas syg msk lagi sedap...lagi rumit syg masak lagi susah nk komen hehehehe...yg penting abg dan anak2 kenyang kan.Klu nk makan yg bukan2 kita cr je kat kedai hahahahah..


                                                                                   

3 comments:

Niezza said...

hihihi..ciannya husband saya ni masak sendiri, mkn sendiri komen sendiri eh hehehehe... xpe ahad ni ayg ngan anak2 balik ye sbb ahad mlm tu dah ada taklimat huhuhu... so mlm tu ayah kena la tlg jagakan anak2 ye heheh.. abg nak tau apa ayg ingat bila tgk gambar tu tadi? ingatkan abg masak sambal sadin ngan telur puyuh.. rupanya ngan fishball heheheh... takpela bang janji abg leh kyg mkn tu kira sedap la tu kan.. kan.. kan...

Suraya Baharun said...

sian nye...tapi makanan tu pun dah nampak menyelerakan...

Unknown said...

syg:hehehe biasalah ibu,org bujang kan hehehe...mana dpt plak telur puyuh huhuhu...

suraya:tgh lapar berselera je huhuhu...alhamdulillah kenyang :)