09 November 2011

mee bandung

assalamualaikum....

aku terasa nk mkn mee bandung....teringat aku kt mee bandung cik bibah...pergh terbaik dari adela.klu citer pasal mee bandung dia,aku selalu gak g kedai dia ms bujang2 dulu lepak kt kedai dia.tkde makwe  pun kedai dia.klu kitaorg tk lepak port biasa,kitaorg akan lepak kedai dia pekena mee bandung.yg kelakar cik bibah ni...bila aku dtg je order mee bandung mesti dia sorokkan sos cili hehehe...dia kuarkan yg tinggal sikit je.dia tahu klu aku mkn mee bandung mesti 1 botol sos cili bleh abis....klu aku mkn lain aku tk guna sos.tp kan mee bandung dia mmg kelas u.pekat melekat.tk bleh lupalah.

ok berbalik pada citer asal,aku terasa nk mkn mee bandung.balik keje td aku amik zikry then aku g kedai cr mee,telur,sawi dan tauhu.sampai umah aku msg dgn wife aku,aku ckp aku nk masak mee bandung.dia tanya bahan2 dh beli ke.aku jawab dh.bila dia kata tomato ada tak.aku jawab tk beli..hehehe...tkpe lah kita buat tanpa tomato boleh kan.aku kuarkan perencah mee bandung yg dibeli kt muar...antara kedai yg menghasilkan mee bandung yg sedap hehehe jd wife aku beli perencahnya sekali.aku potong sawi,tauhu dan daging...siap semua aku tunggu wife aku balik.nk buat sendiri bleh je tp takut salah plak huhuhu.

wife aku balik dan kita buat mee bandung bersama...anak aku asik kacau aku je...ayah....ayah.......ayah.....yah...yah...yah...last2 aku kena jaga anak plak....wife aku teruskan operasi sendirian.lagipun tinggal masak je,semua aku dh siapkan.siap masak,wife hidang atas meja.kami mkn bersama....untuk pertama kalinya,aku rasa ok la bleh masuk.nk kata sedap okla sbb perencah dh mmg beli dikedai mee bandung sedap...nk kata tk sedap tk bleh sbb ni cubaan pertama...yg pasti aku tambah 2 kali samalah zikry huhuhu...sos abis separuh..boleh di upgrade lagi lain kali huhuhu....

hehehe ok kot


tk nampak merah ek....kena letak warna kot hahahaha


eh dia pun nk interframe yer...tiada dia...tkdela nama mee bandung kan huhuhu....

ok..itulah makanan kami mlm ini.....esok aku nk masak apa ek....aku nk masak asam pedas la plak kot.nk mkn asam pedas kwn tk kesampaian huhuhu...kena create asam pedas resepi sendiri le hehehehe..
ok semua jaga diri bye...assalamualaikum.
                                                                                   

No comments: