03 November 2011

apa2 aje

assalamualaikum.....
citer apa yerk...td aku balik keje g klinik.sebelom tu g amik anak dgn wife.seronok tngok gelagat anak.lagi2 sikecik zarif.muka mcm org dewasa hehehe....abg dia mcm budak2.amik diorg td,dua2 nak duduk kt pangku ayah,nk pegang steering kete.sebelom kete bergerak aku biorkan je...zikry tarik kiri zarif plak tarik kanan...pastu dua2 ketawa.bila ibunya masuk kete aku kasi zarif kat ibu...zikry tetap nk bawa kete.oklah jln kg aku kasilah dia dok kt pangku...dh la ayah ni tk cukup tinggi dia nk gak dok kt peha ayah nk bawa kete....terkial2 aku sbb kepala dia dh menghalang pandangan mata aku...itulah gelagat anak2 aku bila aku amik diaorg....kalau aku amik guna motor zikry je la yg dpt naik....takpelah hati puas dan gembira layan anak...tu kerenah yg aku suka la.klu aku tk suka,aku mrh je diam kaku semua...hehehehe.

dh amik diaorg bertolak ke klinik panel wife kt masjid tanah.dh 6.30pm sampai kt sana.aku daftar nama dan tunggu giliran.masa aku tunggu giliran,pintu bilik doktor terbuka dan ada pesakit keluar.aku nampak doktor,doktor tu ketawa pandang aku...aku pun senyum tngok dia.azan maghrib je berkumandang,tiba giliran aku.dia tanya sorang je ke.aku cakap anak dan wife dlm kete.dia tanya aku sakit apa.aku ckp tk sakit apa pun cuma nak cek kesihatan.dia tngok rekod aku.oooooyer dh sebulan yer.jd dia pun jalankan tugas seperti selalu....selesai cek dan amik darah...dia senyum kt aku...aku pun senyum la sambil tanya nape.dia ckp keputusan ok.aku gembira hehehehe...tp ubat aku tetap amik la...doktor tu pun tk kasi aku tinggalkan ubat.ok siap semua...senyum aku masuk kete...

nak balik umah...aku tanya wife aku,nk makan apa.nak beli ker nak masak.dia ckp masak maggi goreng je la.ok klu mcm tu kita balik yer.....balik umah dh 7lbh....sempat gak jengah soffiya sebelom solat maghrib....siap solat masuk dapur nak buat maggi goreng....masak mee sedap.wife suruh masak mcmtu je...tp aku nak goreng gak baru sedap...potong bawang.sambil masak sambil  lari2 tngok soffiya....apalah si fiona tu dh la buat salah pastu tak ngaku....mcmn laki dia tk marah...klu aku.................ntahla tk tau nak ckp apa....tp yg pasti marah gila la...tiada maaf bagimu....hahahahaha...tngok sikit2 je,pastu abis huhuhu...tkpe siapkan masak.......siap masak aku hidangkan depan wife aku...dua org anak aku berlari mengejar....anak lelaki kuat mkn kot huhuhuhu....ok kita mkn sama2 yer....habis mkn tngok berita.......mata aku ngantuk huhuhu...skrg ni selalu ngantuk awal.....dulu selalu gak tido lewat ada kawan chat....skrg tkde,nk main game pun rs malas...jd tido awal le....sebelom nk tido solat isya` dulu....eh pas solat mata terang plak...tu yg buat citer kt sini ni hehehehe...ni dah mula ngantuk ni....siap ni tido le.....oklah ni,kira siap la kot hahahaha...aah aku nk download video karaoke aritu...sambungannya la,tk bleh plak....tkpelah itu je yg bleh....ok jumpa lagi tata....assalamualaikum...............

No comments: