10 November 2011

asam pedas

assalamualaikum....

citer pasal asam pedas hehehe...td ms keje aku msg wife aku,aku ckp nk masak asam pedas....jd aku srh le wife aku cari bahan2 dan ikan.dia tak sempat plak sbb ada meeting.aku bkn tk bleh beli tp aku balik keje kol 5....apa yg tinggal kt kedai.tkpelah lain kali la buat.tak lama pastu wife aku msg dia ckp dia ada beli ikan pari masak asam pedas...bungkus utk aku huhuhu.....dia nampak asam pedas pari jd dia teringat kt aku jd dia tapau la.aku ok je...sebenarnya aku nk masak sendiri.dia tk faham kot huhuhu tkpe rezeki jgn ditolak.....

balik keje td sebelom amik zikry aku beli keledek dan pisang goreng 2 bungkus.sebungkus aku kasi kt umah pengasuh sebungkus lagi bawa balik mkn.kdg2 aku belikan buah...tngok la apa yg aku beli balik dr keje...tp tak selalu le kadang2 je....mereka sekeluarga jaga anak aku dah mcm anak sendiri.dia pun rajin kasi makanan yg dia masak utk kami.

td masa balik keje,aku naik moto kepala fikirkan putu piring.putu piring kota tinggi...fuhhhh mmg terbaik yg pernah aku rasa.setiap kali balik adela aku mesti beli.tp kena korbankan masa sikit la sbb kena beratur panjang beb.yg jelas puashatilah mkn sbb sedap walaupun kena beratur panjang....ada kebaikkan gak beratur ni...satu dapat mendisplinkan diri kdua mengajar kita erti kesabaran. ketiga kepuasan hati hehehehe.ms aku kecik aku tk suka lansung putu piring atau putu bambu tp sekarang suka plak...tekak muda dgn tekak dewasa ni lain kn....yg dulu mak bapa kita mkn kita rs tk bleh masuk skrg dh bleh hehehehe...

anak aku heheheh...arini zikry  tk byk main cuma sibuk nak main hp aku sbb byk game.ibunya pun sama.ibu dgn anak bergaduh berebut nk main game ish..ish..ish...jd dua2 kena marah dgn aku sbb tk mahu beralah.pasal bantal pun berebut...nk main game pun berebut...yg kecik tu tk tau apa lg...esok dh besau 3 org plak berebut.yg kecik ni buat hal sendiri.tolak basikal sambil mulut tk reti diam...amik remote control astro dia buat telefon.bercakap tk henti2.tngok gelagat dia terhibur rasa.anak2 huhuhu......
abg dan adik tngok tv majalah 3...khusyuk diorg tngok lori hehehehe panggil pun tk dgr...

ok bye

assalamualaikum

No comments: