23 November 2011

lotih

assalammualaikum....

hari ini mula keje...semalam mc huhuhu.keje tak byk sgt la.klu aku keje mamee dulu dari bln 8 sampai bulan 4 thn depannya mmg bz gile.klu keje mmg tk bleh tngok muka org.ada yg cr pasal mmg kena langgar dgn forklift hahaha....itu dulu le.diorg pun dh kenal aku,klu aku buat keje tk tngok org mmg tgh bz dan angin le....jd masing2 faham perangai masing2.kt situ semua ada angin bkn kata aku sorang je,jd moralnya ms keje mmg kena keja jgn jln2 cr pasal hahaha...tp time ok semua gile2 dgn manager aku pun ikut giler.manager pun dh tau angin masing2 jd dia pun tk nk kacau.kitaorg buat keje sendiri janji siap dan jgn sampai ada mslh nnt manager plak naik angin hahaha.time mcm ni la byk gile order sbb diorg nk cukupkan target dan return back punya brg pun byk....nk audit lagi bln 12....aku setakat buat keje penat bdn ok lagi tp tambah penat otak yg buat aku gila skit.lg2 klu org buat mslh....mmg tk bleh kawal.nak audit manager harapkan aku....yg lain tak tau sgt pasal komputer....aku ckp dgn manager aku...bkn aku tk bleh buat tp lemak la diorg....tk kn tak tau tk nk belajar.....klu tk bleh gak nk belajar potong gaji diaorg kasi aku....selalu gak aku bertekak dgn manager aku hehehe...klu tk kena je pada aku mmg aku jawab.dia plak klu tk bleh nk jawab soalan aku dia blah mcm tu je.dia gelar aku kapten hahahaha.padahal aku lah yg paling baru masa tu.tp aku ajar la pada org lama yg nak belajar....sebelum aku berenti diorg dh ok.klu nk belajar bodoh mcmn pun boleh janji ada kemahuan    eh bkn keinginanku ke hahahaha.teringat member2 mamee.itu mamee la kt polyscientific ni time mcmni rilek plak hehehe.aku dulu balik keje pun ingat keje tido pun ingat keje semua ingat keje la pk kan stock.sampai aku kasi amaran kt mereka...sape2 kacau stock aku atau rembat stock aku nk jual aku tk report kt pengurusan tp aku g report kt balai sbb kes curi dan penganiayaan.ada sekali tu aku dpt tngkap member satu syif dia rembat stock srh driver jual.kebetulan aku cek brg tu....short brg aku,aku dh angin tempreture dh naik.aku siasat dan aku dpt sape yg rembat.aku jumpa dia,aku ckp klu ko tk nk aku report polis ko pulang balik brg aku...aku tk nk duit,aku nk barang gak.kecoh beb satu kilang tp manager dan pengurusan tk tau lagi.member2 lain tekan dia.last2 driver tak sempat jual dan antar barang balik....pastu diorg tk tegur aku...aku pun tk kisah.aku cr rezeki yg halal utk keluargaku.heheheh citer keje plak ek.

td aku tertinggal ubat dan surat mc.kepala aku pening tk mkn ubat....nsb baik jap dtg jap pergi boleh la handle.klu dtg je tk nk pergi mau aku yg kena g hospital hahaha...jd td keje tkde mood sgt.member tegur pun nak tak nk je jawab.dh la member lg sorang muka mcm taik sbb aku dgn member aku tk keje semalam tinggal dia sorang huhuhu.lantak dia la janji tk kacau aku.member aku sorang ni tegur "bang muka dia mcm taik jer" heheheh....aku jawab "lantakla dia...kita buat keje kita".dah masuk tghhari baru dia tegur aku...itu pun dia tanya aku pasal check stock.dia ingat dia cuti kitaorg tk buat keje ke.aku ckp dgn dia semua aku dh bereskan cuma ada 2 mslh yg aku tk bleh selesaikan...jd ko kena selesaikan.dia kata ok.aku pun bkn nak masam muka dgn org tp klu org tk nk tngok aku,aku nak buat apa kan....nasib baik dia bkn org islam.yg aku risau kita sesama islam.kita sesama islam tk boleh mcmtu....dgn jiran dgn keluarga dgn kawan2 tk boleh kita tk tegur....sekurang-kurangnya beri salam kan.jgn putuskan silaturahim antara kita umat islam.tp betul kata2 fadzilah kamsah....kita kena maafkan org lain baru kita boleh tenang...semenjak aku keje kt poly ni byk perubahan pada diri aku yg terarah kepada kebaikkan la.allhamdulillah mungkin faktor keadaan sekeliling serta kawan2 sekerja.yg salah tk selamanya salah dan betul tak selamanya betul kan.dr salah belajar utk betul.....klu dah betul jgn lupa plak yg salah tkt jd ulang kesalahan....hehehehe aku ni dh mengarut ke...kepala pun dh ting tong huhuhuhu....

babai.............assalammualaikum....jaga diri dan jaga kesihatan baru boleh jaga yg lain.....:)

No comments: