24 October 2011

telatah

assalamualaikum....
hidup mesti diteruskan walau apapun yg terjadi dan bakal terjadi....ajal maut,jodoh pertemuan dtentukan oleh allah s.w.t kita hanya boleh merancang...yang terjadi tetap kan terjadi...kita hanya manusia biasa yg buruk dtg dari kita yg baik dtg dr allah s.w.t.jangan lah kita menyalahkan diri sendiri atau org lain atas musibah yang telah ditetapkan utk kita.kita tidak akan dpt lari dr masaalah....setiap manusia akan melakukan kesalahan dgn sedar atau tanpa disedari...marilah kawan2 kita berdoa utk kesejahteraan hidup kita dan semua umat islam didunia ini.....mcm lri tajuk je huhuhu...tk juga,itu lah sebahagian telatah hidup manusia didunia ini.

ini plak telatah anakku....mcm2 la telatahnya yg semakin membesar dan mendapat akal ni...zarif le...nasib baik abg dia sudi melayan adiknya...itulah mmg carikan kwn utk dia kan...skrg dh boleh main bersama...tngok zikry marah adik dia sebiji mcm aku marah dia...betul2 la kan anak2 ni ikut apa yg ayah dan ibunya buat...tkpelah jgn ikut perangai ayah dia masa muda2 dulu dh le...opssss eh dh tua ke aku ni hehehe...dewasa.semalam aku tngok abg bawa adik dia naik basikal...kelakar pun ada...adik dok belakang mcm bos,abg mengayuh...adik nampak ibu dan ayah siap angkat tngan ops katanya...wah dh pandai.bila abg nya berenti je dia mula menjerit tk kasi berenti...sian abg penat....tpaksalah ayah plak amik tugas...sampai dia letih...ibu plak amik tugas kasi susu dan tidokan...dia pun dh mula nak ckp...ikut je apa org ckp,tp pelat le hehehe...anak2....alhamdulillah,allah berikan aku rezeki yg amat berharga didunia ini...sblm aku kawin aku penah terfikir mampu ke aku dapatkan anak....ada ke rezeki utk aku...alhamdulillah dah 2 and nak masuk 3.yg ke 3 ni aku doa moga2 perempuan...tp klu lelaki pun aku terima rezeki dr allah s.w.t.
tengok tv bersama


rumah bersepah hasil kerja tangan mereka berdua.ayah dia tak pandai kemas jadi dia kemas semula...bijak2 anak sekarang.....


bersepahnya rumah huhuhu...abg dh penat tp masih bleh senyum...adik pelik nape tk jalan2 ni.....


zarif..."cepat la jalan.saya ada appoiment ni dengan klien". zikry..."sabau la..nak cepat bawalah kete sendiri...nampak mcm bos tp takkan tk mampu beli kete sendiri" zarif..."aku bukan tak mampu la...aku tak pandai bawa kete..org kata apa?takut la....zikry..."pasang la driver.."zarif...."aku beli kete mahal2 nak suruh org bawa buat apa...membazir duit aku je..." zikry..."ada gak manusia mcm ni ye"(dlm hati) zarif..."cepatlah jalan...klu ko tk mau jalan nnt aku report dgn persatuan beca melaka,baru ko tau"zikry..."sabau le,aku nak jalan la ni...dlm hati(dh la berat...nk cepat plak...apalah dia mkn ni...berat sgt daaaa)...zam2 alakazam....

heheheh...anak aku yg tua lahir melaka..yg no2 lahir johor...org melaka dgn org johor ni hehehhe...ok babai...senyum2 selalu...masaalah ada dimana2....kita selesaikan bersama jika perlu yer kawan2...tolong menolong lebih baik dr bertindak sendiri...tkt salah jalan nnt...bye assalamualaikum....
                                                                                  

2 comments:

Niezza said...

alahai anak-anak ibu ngan ayah ni.. dah mcm citer dlm drama pulak ibu tgknya hehehhe...

Unknown said...

hehehe itu baru ckit bu...nnt kitaorg buat filem utk ibu dan ayah huhuhu