23 October 2011

fishing

assalamualaikum.....
citer mancing lagi....awal pagi aku dh turun nk g mancing...siap umpan dan pancing.aku pun turun le ke belakang kuartes...aku tngok dr jaun ikan terlompat2.musykil aku jap.mereka tengah gembira ke sambut kedatangan ku...hehehe...seronok gak mcmtu mcm meraikan je hehehe....aku pun nk ilangkan serabut dan bosan dikepala ni....sampai dekat je aku tngok...laaaa....air kering,tinggal sikit je,mcmn nk mancing.aku jln2 je la kt tepi tebing tngok ikan...tiba2 aku dgr suara..."bos (siap Tabik lg)pembentung pecah la...air kering.."aku"iyerke,patot la....".brader td g tngok dia punya jaring...aku tngok sekali.kena ikan keli afrika dan patin...tp keli terlepas tinggal patin je...huhuhu.dia balik aku pun balik le.ms nak naik umah aku singgah jap tngok tayar kete ok tk.smlm aku tukar tayar second sbb tayar pecah...wife aku bw kete betul2 bawa,tkde nk cek apa2 langsung....tayar tkde angin pun tk perasan.nk menangis aku tngok tayar baik lg dh tk bleh pakai...mcm2 rasa ada...geram,marah,tak puashati mcm2 ada...hehehe.tukar second pun lbh kurang je bunga dia...tp tetap tk puashati...walau mcmn tk puashati pun terpaksa gak tkt nnt terjadi apa2 yg tk diingini lg teruk...br tau puashati ke tk ek...eh td citer mancing kn....ok siap cek aku naik la umah...dlm perjalanan nk naik umah aku terfikir nk ajak kawan g mancing mn2 la...tiba2 kena litar pintas otak aku...aku teringat wife aku mengandung,org tua ckp tk bleh mancing.terus shut down otak aku....masuk umah buka laptop layan sinar sambil update blog aku ni...aku klu setakat kata2 org lama ni aku bleh langgar je,tp wife aku pun tk kasi...jd aku ikut la ckp dia utk kebaikkan bersama...pada aku semua kebaikkan dan keburukkan tanpa izin allah s.w.t ia tkkan terjadi....tawakal.bkn aku tkt bini tp bini tak tkt aku hahahaha (joke je)aku tk pernah srh bini,anak2 tkt kt aku,aku mahu mrk hormat aku sbg ketua keluarga.zikry bgn awal plak...temankan aku kt sebelah ni...oklah pg2 dh bebel ni...skrg dh jd kaki bebel plak aku ni tp kt blog je la huhuhu...jumpa lagi...jaga diri...jaga kesihatan...dan jaga keselamatan semua yer...majulah sukan utk negara huhuhu
assalamualaikum

No comments: