09 October 2011

cuti.....

ehem...ehem...kurang sihat....batuk ckit jer :).cuti balik kg,dh lama tk balik kg dr raya lepas.kol 2lbh bertolak dr a.gajah.lalu jln lama..dh lama tk lalu jln lama asik naik highway je..ok gak.jln slow2.sampai kg (umah mertua) 3lbh...semua sihat walafiat.ok citer keesokkan  harinya...pg2 aku bersiap nk kuar g umah atok aku..rs rindu plak.aku kejut zikry tp dia tk bgn.sblm nk bertolak aku srh sygku kejut lg tp tetap tk bgn jd bye2 la...aku bertolak ke rumah atok aku sorang2...sampai je rumah atok aku,aku park kete...tetiba atok pompuan aku muncul...entah dr mana aku tk perasan tetiba je kt pintu kete aku...dh disambut hehehehe.....dok kt dpn umah berbual2 la dgn atok aku...atok lelaki dh tentu panggil atok nenek pun kitaorg panggil atok...dr kecik.sedang aku berbual2 atok aku dr dlm umah tegur...sape yg dtg tu...atok pompuan aku pun jawab..amat ni dtg..lelaki:amat mana...pompuan:amat sahari... lantas atok pompuan aku bgn masuk dlm...aku dok lg kat luar..tujuan aku pun nk ajak atok aku ngeteh dh lama tk bw dia ngeteh...atok aku kuar ajak aku ngeteh...aku ckp dtg ni mmg nk ajak ngeteh...dgn kadar segera dia bersiap...biasa mmg aku sll bw dia g ngeteh bl balik kg.kg wife dkt dgn kg atok aku.oleh kerana dh begitu lama aku tk balik jd dia tanya aku nk g ngeteh tk...dia pun dh tau mmg aku sll bw dia ngeteh...mungkin dia nk uji jer tu yg dia tanya....aku jawab sudah siap sedia tok....tggu atok jer.kami bertiga g pekan cr kedai..aku ikut selera atok aku..semua order teh panas termasuk aku.org tua mkn roti canai sekeping pun tk abis...aku plak mkn ns lemak dgn roti telur...hehehe berselera...siap ngeteh, atok aku g belanja barang dapur.siap semua balik umah.sampai umah kitaorg bertiga berceritalah ttg keluarga,isu semasa dan mcm2 lg la.sedar tk sedar dh nk kul 1pm...aku minta dr g basuh kete jap...kete dr warna itam dh jd kelabu....siap bsh kete balik umah mertua....mandi tghari sembahyang zuhur pastu mkn..lps mkn main dgn anak2 tup..tp tertido..bgn2 semua dh siap...inilah utk pertama kalinya wife aku siap cepat mungkin aku tertido kot.sbb janji kul 3 nk bertolak aku sedar dh 3stgh...tkpelah...bertolak balik ke melaka tapi aku kena singgah dulu kt bkt.katil sek.men.teknik.nk antar brg kt adik ipar aku...sampai kt sek. tggu plak adik ipar aku ni tido tk bgn2...sementara wife aku telefon dan tggu dia...aku g solat jap.siap solat aku tngok anak aku dh bgn...adik aku tk gak trn....utk melegakan ati aku yg mrh aku bw anak2 aku jln pusing2 padang permainan.si zarif br nak belajar jln jd aku pimpin dia jln,si zikry dh berlari2.tk lama pastu adik aku pun smpai...oklah siap semua kul 6pm kami bertolak balik kerumah....abis citer....

No comments: