12 October 2011

mee kuning...

citer masak lg..hari ini masak mee goreng..nk citer pasal lada jap...lada skrg tk pedas la...byk aku masukkan pada masakan tp tk terasa pedasnya...cili kampung yg kecik2 tu br puashati...aritu balik umah atok aku,aku nk minta buat tanam kt umah...berbual panjang bleh lupa plak...betullah melayu mudah lupa...tp alhamdulillah la masih ingat walaupun mudah lupa.ok mee goreng yg aku masak ni pun segenggam lada aku masuk...dh siap masak rasa sikit...alamak ai...tk rasa pun pedas...mkn klu tk pedas potong selera...lapau punya pasal belasah je la....allhamdulillah kenyang....
inilah hasil tangan aku hehehe...sebenornya aku ni suka memasak..tp masakan aku pelik2 le..ikut selera aku...dulu masa bujang aku masak bila aku ada masaalah...utk hilangkan stress aku masak le...umah bujang dulu complete la semua ada...mula2 dok sorang,pastu aku bawa sorang kawan utk temankan aku...dia selalu buat keje umah basuh baju..aku masak...tp tk hari2 la aku masak.masa kerja tk menentu...hujung minggu wajib masak sbb aku tk kemana2...tngok tv mkn,tido..betul2 manufaatkan masa cuti...hehehe masuk citer lain plak...syok gak bercerita ek...ok mkn jom bye....
                                                                              

No comments: