25 May 2012

Muhammad zahirul haq

Assalammualaikum wbrkt....
Isteriku selamat melahirkan anak ke-3 kami....Muhammad zahirul haq kami beri nama.21 mei 2012 jam 7.54am berat 3.5kg.....alhamdulillah selamat semuanya.Pagi 21 mei tu kul 5am wife aku bgn tido...aku terjaga dan tngok jam baru kul 5am....apasal awal plak dia bgn....aku pun tido balik la mungkin dia nak buang air kot.Hampir jam 6am dia ajak aku g hospital....terperanjat aku.....dia ckp dh sakit nk bersalin kot.Alamak dgn automatiknya aku bgn mandi lbh kurang,siapkan anak2,angkat beg( nasib baik ibu dah packing barabg yg nak dibawa)terus turun bawah......angkat zarif(tido lagi)...zikry asyik tanya"kita nak g mana ayah...gelap lg ni"aku dgn kelam kabut tk jawab apa yg dia tanya....aku hidupkan enjin kete...pastu aku naik umah lg amik brg2 dan turun bersama ibu.Dlm kete zikry tanya lg"ayah kita nak g umah atok ke"aku jawab"taklah...abg dok umah mak dgn zarif ye,ayah nak antar ibu g hospital...adik dh nak kuar"dia pun confuse jap...."oooo adik dlm perut ibu nak kuar ye...."aah jawab aku.

Hantar mereka ke rumah pengasuh awal pagi...pengasuh pun terperanjat....dia tanya dan aku jawab lbh kurang je.Siap hantar mereka aku terus hantar ibu ke hospital melaka....jalan sesak plak sbb hujan....sampai hospital aku tk tau kt mn emergency jd aku turun kt pintu masuk depan hospital....laaa mslh plak kerusi roda tk muat....ibu dh ngadu anak rasa dh nak keluar...lg terperanjat aku,biru muka aku dibuatnya.aku g minta tolong org yg lalu kt situ then ada nurse ajak aku g emergency....smpai sana mcm2 plak dia tanya....aku pun tk dgr apa dia ckp....tp ada seorang bdk lelaki tu bgs...dia ckp kt dpn ada org nak bersalin emergengy...lalu dia capai apa nama tu katil yg bergerak tu hehehe lalu dia berlari bersama seorang nurse pompuan tanpa byk ckp.Aku pun follow.....

Satu hal lg nak naik kan ibu plak ssh sbb ibu dh sakit....walaumcmn pun berjaya la juga lalu bdk tu pun memecut pergi ke dewan bersalin....sampai dalam aku kena g daftar.Rupanya semasa aku nk g daftar tu...anak aku muhammad zahirul haq dah keluar dgn jayanya.Semasa tmpt daftar....org kat situ ckp lain kali klu emergency g la tmpt emergency....mungkin dia tahu sbb pagi2 dh kecoh depan hospital tu hahaha....Dgn selamba aku jawab..."maaf encik,kalau saya tahu kat mana tmpt emergency saya tak berhenti kt depan tu".Dia pun senyum....dia jawab "iyer la kan,tp lain kali klu ada hal emergency awak g tmpt emergency yer tk kiralah hal apa".Aku jawab "saya tk suka susahkan org encik....dlm keadaan skrg saya pun tgh susah...nama pun kecemasan tk kan nak kena ikut prosedur gak....klu saya tahu emergency tu kt mana...tk jadi hal mcm td.

Aku bkn nak komplen keje org tp klu kecemasan la kan maknanya org tu mmg memerlukan pertolongan....takkan nak tolong org pun kena panggil org yg sesuai utk tolong...maknanya takkan nak kena emergency punya org nk tlg....org lain tk bleh tlg ke....huhuhu.oklah lupakan hal tu....aku naik balik kt dewan bedah hantar daftar masuk tu....pastu aku tggu kt luar.Lama gak tunggu...sempatlh berborak2 dgn lelaki senasib dgn aku hehehe...

Dlm kul 12lbh dkt kul 1 wife aku dh bleh kuar...tp yg sedih anak aku kena tahan plak.....kul 1lbh aku g tngok anak aku....doktor ckp saluran ateri kt tali pusat cuma ada satu jd dia kena cek dulu.Ptg pas melawat aku balik umah ...amik anak kt umah pngasuh bw balik umah.Zikry sibuk tanya ibu mana...ibu kt hospital adik dh kuar.Mlm layan la anak...pg hantar anak dan terus g hsptl....ibu ckp dh bleh kuar....jd aku g jumpa doktor bayi...dia ckp dlm kul 3pm br tahu kputusan....kul 3 dpt tahu kputusan je dh bleh kuar....dan terus balik......








                                          masak sendiri dan makan sendiri hehehhe.......                                       

3 comments:

Unknown said...

tq :)

terpatrisinarabadi said...

Syukur Alhamdullilah...kelahiran yang sempurna dan selamat..
lps ni bab cukur jambul lah pulak..hehehehe

Unknown said...

terima kasih....syukur alhamdulillah :).yup kena sedia utk cukur jambul plak....sian kecik2 dh dicukur jambulnya kan belum dapat bergaya lagi hehehe