01 May 2012

Cuti kecemasan

Assalammualaikum wbrkt....
Sabtu lepas aku amik cuti EL sbb nak uruskan pasal durian runtuh dan saham yg felda nak kasi tu.Kebetulan aku nak balik kg kt kota tinggi tu...adik aku bagi sms beritahu anak dia masuk bola jaring wakil daerah pontian....terkedu jap aku heheheh amira wakil daerah...eh boleh main ke dia....boleh tk boleh main pun dah wakil daerah kan,kira boleh la tu.Adik aku pesan kalau sempat singgah la kasi sokongan.Aku bertolak dr melaka lbh kurang kul 7lbh pas maghrib....sampai felda adela dlm kul 10lbh.Adik aku yg kt umah adela beritahu aku...team mira menang main ptg td.Esok dia akan lawan lagi....esok paginya aku settlekan dulu pasal urusan felda...pastu aku ajak adik aku g tngok amira main bola jaring.Sampai je kat sana,dia dh abis main dan kalah huhuhu.Takpe dia ada main ptg nnt...jd aku g le cr mkn dulu pastu ptg dtg balik.Ptg plak dia main kira kalah mati...dia lawan jb.Perlawanan antara pontian lawan jb adalah perlawanan yg paling hot dan gemuruh...jb pasukan favourite dan pemainnya bleh tahan tinggi2...pontian plak kurang yg tinggi2.Anak sedara aku jadi GA,dia pun kira tinggi la gak...lbh tinggi dari aku kot atau sama tinggi heheheh.Aku join dgn penyokong pontian...mmg best bersorak...aku bawa zarif sekali utk sorak hahaha..akhirnya pontian menang.Bawah 18 dan 15 jb masuk akhir cuma bawah 12 dia kalah dgn pontian.Aku dgr komen penyokong2...dia kata bdk GA(anak sedara aku le)tu main tkde perasaan je hehehe....aku sendiri tngok pun mmg tkde perasaan pada muka dia....tp jaringan dia mantap dari jauh pun bleh score.Aku tk penah tngok permainan bola jaring...tp aritu aku jadi suka plak dan jadi penyokong setia tepi gelanggang hahaha.Hari ahad final jumpa Ledang....Ledang plak daerah kg aku....aku dh agak mmg jumpa ledang sbb diorg main best dan pemain dia dapat anugerah pemain terbaik....dan yg paling menarik pemain dia semua kecik2 kecuali GS dia je yg tinggi dan yg paling tinggi dlm gelanggang tu.Apa yg dapat aku lihat mereka semua main dgn semangat dan aku seronok tngok smangat mrk bermain.Ledang kalah sikit 23-20...nasib baik pontian awal2 dh jrakkan mata....sbb ledang ni lambat panas.Ok la yg penting menang....menangis mereka dapat menang....aku tumpang gembira.Berbaloi gak la aku tunggu sblm bertolak balik ke melaka.Tak ku sangka tak ku menduga berbakat gak anak sedara aku ni....klu tngok orgnya lembik je heheheh.Aku dgr cikgu sek.men.ckp nak booking dia utk bwh 15 thn plak thn dpn.Ibu dia tk berapa suka dia bersukan sbb tkt abai pelajaran.Aku rasa yg mana yg baik boleh je beri galakan...yg penting dia minat dan ada kesungguhan mana tahu boleh jd ahli sukan berjaya mcm nicol david kan...kan...kan.Pak long bangga dgn pencapaian mira....Akhir kata majulah sukan utk diri dan negara.....
Nuramira bte Selamat.
Muka tkde perasaan hehehe...baru pas nangis ni,tngok kwn2 nangis dia pun nangis kot huhuhu.


 Dikerumuni oleh penyokong2 dan cikgu2 mereka setelah tamat permainan.Detik2 gembira

 Dia peluk makcik dia.Makcik dia adik aku no3.Dia lbh tinggi dr makcik dia huhuhu

 Ketika perlawanan.....

 Bergambar sebelum perlawanan...dua2 makcik dia pun rendah huhuhu

 Bergambar setelah menjadi juara....bersama pingat dan sijil

Ni gambar selitan hahaha anak aku dan sepupunya...anak adik aku dah besar2...yg paling besar amira tu le..

Satu aku nak puji...cikgu dia dan pemain2 dia baik2....mereka nak main salam kami semua...dh abis main pun salam dh menang pun salam....amik berkat kot hehehe...semoga berjaya utk anda semua.


 


No comments: