07 March 2012

:)

Assalammualaikum wbrkt....
Aku masuk group fb kawan sekolah dulu....tersenyum sorang tngok kawan dgn celoteh diaorg menggingatkan zaman sekolah dulu....aku tk join cuma jd pemerhati je hehehe.Ada yg aku kenal lg dan ada yg langsung aku tk cam sbb dh terlalu lama tinggalkan diorg kan....mana yg muka masih maintain ok la,aku bleh cam lagi.....mana yg dh berubah langsung aku tk cam.....yg mana add aku kt fb diaorg maknanya diaorg tu msh kenal aku.....aku suka jd pemerhati je sbb ms sekolah dulu aku mmg tk berapa join dgn diaorg aku suka bawa diri sendiri dan aku dlm kategori pemalu la hahahah....lg2 dgn pompuan...sampaikan diaorg nk tegur aku pun takut.Aku hanya rapat dg 2,3 org je rakan kelas.....bkn aku sombong tp aku mmg pemalu ms zaman2 sekolah dulu.Kalau dgn bdk2 lelaki ok je...duduk join dgn diaorg tp akulah yg paling kurang cakap.Bia skrg aku tngok diaorg ber fb....tk sangka dgn perubahan diaorg yg malu2 jd peramah yg malas2 dulu dh jadi cikgu dan kerja yg baik2....yg bagus2 ms sekolah dulu tk plak kerja yg bagus2....itulah rezeki namanya kan...dh ada bahagian masing2 apapun usaha tu yg penting.Yang kawin satu kelas pun ada dgn rakan sebaya pun ada hehehehe kelakar.....ms sekolah punyalah kutuk2 last2 kawin huhuhu betapa benar jodoh itu allah s.w.t tentukan kan...tp dgn usaha kita juga...cinta tu dtg kemudian benci tu yg dtg dulu hehehehe.Apapun aku mmg terhibur dgn gelagat diaorg...cuti sekolah ni diaorg nak buat reunion tp aku tk dpt pergi....hari tu juga ada kawan sekolah lama kawin....jodoh baru sampai....kebanyakkan kawan2 dh bujang dan anak dara anaknya tp dia br ditemukan jodoh.....alhamdulillah semoga berkekalan hendaknya.Bermacam2 ragam dan masaalah yg mereka tempuhi....ada juga yg telah dijemput oleh allah s.w.t....al-fatihah.Terasa muda je bila kawan2 citer kisah2 lama ms sekolah dulu hehehehe...tp aku tklah tua lagi :).....kenangan mengusik jiwa huhuhuhuh....

Td aku tgh kasi anak2 aku makan sambil tngok tv....tetiba tv tiada siaran,rupanya ujan lebat der.....ha pas mkn kita tido yer hehehehe....tkde maknanya diaorg nk tido awal.....kalau aku marah diaorg barulah nk tido.Yg zarif bila dgr ujan lebat je dia mesti diam....dia tkt bunyi ujan.Aku dan wife pun dh 2-3 hari tk cukup tido dikerjakan oleh zarif.Tgh malam je mesti sedar...bila sedar dia kacau org.Tapi semalam dia sedar pastu wife aku amik dia dari katil dia dan tidokan kt tgh2 antara aku dan wife...aku mmg tk sedar la sbb ngantuk sgt.DLm kul 2am kot aku dgr suara zarif menangis...aku bgn wife aku pun bgn....aku tngok dia tkde kt sblh aku dan kt katil dia pun tkde....tetiba wife aku cakap....bang zarif jatuh kt bawah tu....aku pun tngok dia dh tertiarap.....alamak aiiiii....aku pun amik dan gosok2 kepala dia....dia menangis tahan sakit la tu...tp tk lama dia sambung tido...mungkin dh ngantuk sgt kot.Last2 aku tido kt bawah kaki utk jaga dari dia jatuh lagi.Pagi tu pun aku terlewat bgn...biasanya aku bgn dulu.Dh terlewat terkejar2 la buat keje...mandikan zikry,mandikan diri,buatkan susu zikry,pakaikan baju sekolah dia,pakai baju aku....kelam kabut skit la....seperti biasa merempit la aku pagi2.Tu sbb aku suka naik moto,terlewat bgn pun bleh cover dgn merempit hehehehe.Kalau naik kete dgn minyaknya....masanya....naik bosan aku.Tapi lps cuti sekolah,wife aku ada meeting plak....jd terpaksalah bawa kete sbb nak antar zarif umah pengasuh pastu antar zikry plak.....Apapun seronok bila jalankan tugas utk keluarga hehehehe.....babai

No comments: