09 March 2012

Anakku

Assalammualaikum w.b.r.k.t........
Anak2 dh semakin membesar....seronok lihat mereka membesar didepan mata.Walaupun aku ni garang dgn anak2 tapi aku jugalah tempat utk mereka bermain.Ibunya bkn tk melayan anak tp dia lbh mengasihani anak2 :).Semakin besar semakin byk mereka belajar terutama dari ibu dan ayah mereka.Zikry skrg byk ckp...ada saje yg dia nak ckp,kdg2 kelakar.Semalam ms aku amik dia balik dr sekolah,cikgu dia mengadu yg dia ni kelakar dan byk ckp....aku senyum je la hehehe no komen.Skrg plak setiap kali aku atau ibunya buka laptop mesti dia nak main game atau tngok u tube....pastu apa2 la yg dia tekan....Aku tk kasi dia main laptop ibu sbb laptop ibu utk ibu buat kerja...jd aku biarkan dia main laptop aku.Ni baru servis bertukar tgn hehehe...dia g minum susu turn aku plak main laptop hehehe.Klu zikry aku dh tk kisah sgt main laptop aku...tp yg sikecik zarif pun dh pandai....dia panjat kerusi pastu dia tekan2 la laptop aku....nnt kuarlah apa2 kt screen dia pun ketawa.....jahanam laptop aku huhuhu.Niat dihati nak marah tp bila tngok muka dia tk jd aku nak marah....mungkin dia tngok abg dia boleh main dia pun nak gak.Ni baru 2 org hero...bln 6 nnt insyaallah muncul lg seorang hero....sian ibu tkde kawan hahahaha.Mereka pun nak dpt adik ni mcm2 perangai....tp yg lebihnya terlalu manja plak...masing2 nk kan lbh perhatian.....kdg2 berebut ibu kdg2 berebut ayah....tp yg byk berebut ayah la....dgn ibu dh biasa.Aku pun time keje je la bz time dh blk umah mmg sepenuhnya dgn anak...tkde kuar mana2...jd anaklah kawan aku....aktiviti yg aku suka iaitu memancing pun dh lama aku tk aktif.Lg satu kalau aku dh balik umah...aku ssh nak kuar tinggalkan anak...sian tngok mereka....jadi klu aku nk kuar atau ada janji dgn kawan....aku kuar terus tk balik umah dulu...klu aku balik umah dulu mmg sah aku tk jd kuar.....awal2 aku beritahu wife aku la.Klu bab marah mmg aku sukar utk kawal mrh aku.....tp bab syg pun aku mmg sygkan family aku.alhamdulillah aku bersyukur atas harta yg allah s.w.t berikan kepadaku.selagi aku ingat...aku akan jaga dan pertahankan amanah ini.....insyaallah.

Ini lah yg selalu si zikry buka....leka dia tngok angry bird ni.......mcm2 la dia buka,bila dia bosan tngok AB ni ,dia bukalah apa2 di you tube.Game kt FB aku pun dia yg main...... 



No comments: