24 February 2012

Awal pagi....

Assalammualaikum wbrkt..........
Lemah bdn aku g keje arini....tk cukup tido dikerjakan zarif...Huhuhu....nasib baik aku dh tido awal sikit dapatlah 1jam kot.Aku sedar wife aku bawa zarif masuk bilik dlm kul 11 lbh....aku kacau2 la dia jap pastu sambung tido balik...dia tido kat katil dia.Sedar kul 1.30 pagi dia dh kt sebelah aku....tp bdn dia panas sbb demam.Aku bgn amik air panas dan tuala kecil..aku rendam tuala dlm air panas pastu aku perah kasi dia suam2 sikit la pastu letak kat kepala...sian dia tk bleh tido merenggek je.Dlm setengah jam senyap la..aku sentuh dahi dia dh tk panas dan dia dh tido kot....sbb senyap je.Dlm kul 2lbh aku rasa ada benda kt telinga aku jd aku tepis la....eh datang lg,aku tepis lagi...eh..eh..dtg lagi aku pun celik mata...aku tngok zarif boleh ketawakan aku...rupanya dia main telinga aku....adussssss anak oiiiiii.Aku srh dia tido dan aku pun tido...ehhhhh dia main hidung plak....main perut plak....semua la dia buat main...aku tk tahan aku pindah jauh sikit....eh dia kacau abg dia plak...pastu ibu dia plak...sampailah pagi.....nak ku marah tak patut tp mmg dh kena marah...yg best dia bleh ketawa...dia ingat ayah dia buat lawak agaknya.Dh subuh aku bgn mandi dan nak sembahnyang subuh....eh dia nak kacau gak...last2 aku sembahyang kt bilik lain.abis sembahyang aku kejutkan zikry....kebetulan ibu sedang mandi jd aku srh ibu mandikan zikry sekali....aku bawa si kecik kedepan....srh dia main kt depan.sambil bersiap aku layan la dia...mmg tahan mata dia huhuhu....Pas aku dh siap...aku siapkan plak zikry nak g sekolah.....masing2 pegang botol susu minum susu hehehehe.....kesimpulanya aku dan semua dlm umah ni letih dikerjakan si zarif termasuklah zarif sendiri sbb tk cukup tido...hehehehe....gelagat anak ni buat perasaan kita bercampur baur kan huhuhu.....penyeri hidup dan pelengkap kehidupan kami sekeluarga......babai...wassalam
Dh siap pakai baju sekolah baring semula layan milo sambil gentel kain....

Ni budak tk cukup tido...mata dh berair.....celik mata nak main jer....


No comments: