05 June 2012

unknown

Assalammualaikum wbrkt.....
Apa yg aku nak mulakan ek dan dr mana plak aku nk mula ni hehehe....mcmnilah yer....citer sini abis sini la yerrrrr...hahahha mukadimah je tu.Sebenarnya aku tertarik dgn satu isu borak2 kosong la mengenai hadiah utk suami atau isteri.Terlebih dahulu,perlu atau tidak kita tanya atau beritahu suami atau isteri hadiah yg kita nak beri padanya.kalau perlu...mengapa?dan jika tidak perlu...mengapa pula ek.?Klu ada sesiapa berminat nk beri komen silakanlah yer...sharing is caring   hahahaha.

Ok komen aku...dlm kehidupan aku suami isteri dlm tempoh 5 thn ni kami jarang menghadiahkan apa2 tp bkn bermaksud tiada yer cuma jarang2 sejak dr bercinta lg :).Ada hari2 yg kami ingati tetapi kami tidak meraikannya dgn memberi hadiah cuma mengingati sahaja.Aku beri hadiah kepada isteriku dgn kejutan dan aku tk mahu beritahu dia.Klu aku beritahu dia,apa yg dia nak tetntu tk ada kejutan dan mungkin aku yg terkejut plak bila dia minta luar dari kemampuanku hehehe...setakat ini aku seorang suami yg beruntung kerana isteriku bkn seorang yg meminta2...dia memahami aku dan kemampuanku.Oleh kerana itu aku suka beri kejutan....kerana hadiah yg ku beri tidak seberapa jika dibandingkan apa yg di belinya sendiri tetapi kejutan yg memberi makna pada dirinya.Aku pula tidak pernah mengharapkan apa2 hadiah dr dia sekadar dia dpt menjalankan tanggungjawab dia sbg isteri dan juga ibu dgn baik pada aku dan anak2 aku.Bkn maknanya dia tkde beri apa2 kt aku....malah lbh byk yg dia beri dr aku sendiri hehehe.Seingat aku isteri aku tk pernah minta hadiah tp dia selalu minta belanja makan...itu pun berkias2  hehehe.Moralnya disini aku beli je apa yg ada dlm kotak fikiranku dan yg aku mampu utk aku hadiahkan kepada isteriku.....jd pilihan aku adalah tidak perlu beritahu....belikan saje.

Timbul pula persoalan....bila kita beli sahaja utk dia,lepas tu hadiah tu tk sesuai utk dia atau dia tk suka,mcmn ek?Ha mcmn tu?.....ok komen aku la yer.....aku hadiahkan ikhlas utk isteri aku....klu aku tanya dia apa yg dia nak....nnt aku jd berkira2 sbb aku tk mampu utk yg mahal2.....tkt nnt aku jd tidak ikhlas kerana terlalu berkira2.ok jawapanya skrg aku beri ikhlas pada isteriku dan aku harap dia ikhlas terima...jika tidak sesuai aku serahkan pada dia utk buat apa pun pada hadiah aku tu....yg paling penting fedback dr dia yg aku perlu...supaya aku tk belikan lg brg yg tk sesuai utk dia.Buat masa ni...ada brg yg aku hadiahkan pada isteriku yg tidak sesuai pada dia tp dia simpan baik brg tu.....dh jd milik dia kan jd terpulang pada dia utk buat apa2 pun......

P/s : Hadiah yg paling bermakna dlm hidup ni adalah anak2 kami....alhamdulillah syukur. luv u ibu :)

No comments: