11 June 2012

Berdua...

Assalammualaikum wbrkt.....
Aku dok berdua dgn anak aku yg sulung Muhammad Zikry.Sabtu balik dr kerja aku terus balik kg..a.keroh jem plak.Aku singgah kt kedai tayar kt tangkak utk buat alignment dan balancing....aku baru tukar sport rim dan tayar.Masaalahnya aku tukar saiz tayar 50 siri jd dia tinggi skit dan jejak depan belakang time corner kuatlah.....siap bikin aku terus balik ke kg.Sampai kg 8lbh.Jumpa anak2....mereka berlari mendapatkan aku dan aku rs terharu.malam tu main dgn anak je la...sampai tertido.

Pagi mcm biasa bila cuti di kg....aku siapkan mandi dan pakai baju diaorg...aku bawa g umah atok aku.Nak bawa atok g ngeteh hehehe.Sblm sampai umah atok aku tpon dulu...makcik aku yg angkat...dia ckp pakcik aku dh bawa atok aku g ngeteh jd aku terus je g kdai biasa heheh.jumpa atok dikedai.

11lbh aku bawa balik anak2 aku ke umah mertuaku....bila aku dh masukkan mereka dlm umah,dgn senyap aku pun cabut g kedai utk beli barang2 keperluan bayi dan dapur umah.Selesai semua aku g hantar kete utk dibasuh plak....bila siap aku balik umah.Main dgn  anak2,layan ibu dan si baby hehehe.

Ptg aku nak balik semula ke melaka bawa zikry sekali.Sebelum balik aku bawa mereka berdua kuar jap...beli aiskrim dan jajan.Sampai umah aku masukkan zarif dan layan jap dia mkn aiskrim....bila dia leka je aku dan zikry pun cabut hahaha...sepanjang perjalanan mcm2 sizikry ni bercerita dan mcm2 plak dia tanya aku...aku pun layan je la sampailah umah....jadi kami tinggallah berdua.Dia pun selalu nk ikut aku balik...dia kata nk duduk dgn ayah...jd dh naik sekolah ni aku bawa lah dia balik....dan hari ini dia mula bersekolah.....

No comments: